نمایشگاه خودرو مشهد

دو خودرو وارداتی «سانگ‌پلاس پلاگین‌هیبرید از برند جهانی BYD» و «کوراندو از برند کره‌ای سانگ‌یانگ» با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو مشهد روبه‌رو شدند

گروه بهمن در بیست‌وچهارمین نمایشگاه خودرو مشهد که طی روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه برگزار شد، با محصولات محبوب و جدید خود در حوزه سواری، تجاری و موتورسیکلت حضور چشمگیری داشت. این خودروساز بزرگ بخش‌خصوصی، در سالن فردوسی این نمایشگاه برای نخستین‌بار از اتوبوس برقی ۱۲ متری درون‌شهری و اتوبوس بین‌شهری دیزلی رونمایی کرد.

گروه بهمن همچنین با طیف متنوعی از محصولات سواری همچون فیدلیتی، دیگنیتی، ریسپکت و ون باری اینرودز و محصولات مختلف تجاری از جمله کشنده بایک X۹ به عنوان قدرتمندترین کشنده بازار با موتور ۵۶۰ اسب‌بخاری و کامیونت F۳۸، به‌منظور تکمیل زنجیره محصولات در این نمایشگاه حضور داشت. گروه بهمن در حوزه خودروهای وارداتی (بی‌ام کارز) نیز با دست پر به‌نمایشگاه مشهد آمده بود و خودروهای BYD ، HAVAL H۶، EQM۵،KORANDO را به‌همراه H۵ در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار داد.

بازگشت BYD و سانگ‌ یانگ با «گروه بهمن»

نخستین نمایش بی‌وای‌دی سانگ‌پلاس در مشهد

غرفه وسیع گروه بهمن در نمایشگاه خودرو مشهد، نمایش‌دهنده خودرو سانگ‌پلاس از برند معتبر و بزرگ BYD بود که پس از چند سال غیبت، سرانجام با بهمن به ایران بازگشته است. بهمن‌اسپیس که به‌عنوان زیرمجموعه برند وارداتی BM Cars از گروه بهمن شناخته می‌شود، شاسی‌بلند پلاگین‌هیبرید بی‌وای‌دی به‌نام سانگ‌پلاس را به‌نمایشگاه خودرو مشهد آورد که یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای چندماه اخیر چین به‌حساب می‌آید.

این خودرو یک کراس‌اوور کامپکت با ابعاد ۴۷۷۵ میلی‌متر طول، ۱۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۷۰ میلی‌متر ارتفاع و قوای محرکه برقی-بنزینی است که ابعادی کوچک‌تر از بی‌وای‌دی تانگ دارد. بی‌وای‌دی سانگ‌پلاسDM-i (پلاگین‌هیبرید) در بازار استرالیا با نام Sealion (شیر دریایی) و در بازار اروپا به اسم Seal U شناخته می‌شود.

سانگ‌پلاس از طراحی متمایز Ocean X با چراغ‌های جلو مشابه مدل Seal استفاده می‌کند. این خودرو در قسمت جلو، از جلوپنجره بدون قاب یا یکپارچه با سپر بهره می‌برد. داخل کابین سانگ‌پلاس شاهد یک تریم چندرنگ زیبا، یک صفحه‌نمایش ۱۲.۸ اینچی با قابلیت چرخش، یک پشت‌آمپر با صفحه‌نمایش بزرگ و فرمان سه‌پره دی‌کات هستیم. در کنسول مرکزی سانگ‌پلاس، کنترلر تعویض دنده الماسی‌شکل خودنمایی می‌کند که به‌همراه کلیدهای اطرافش بر جذابیت بصری و کیفی کابین سانگ‌پلاس می‌افزاید.

در قسمت زیر نمایشگر مرکزی هم دو جایگاه شارژ بی‌سیم تلفن‌همراه وجود دارد که بسیار کاربردی است. صندلی‌های جلو این خودرو نیز از نوع یک‌تکه با فرم اسپرت هستند که دربرگیرندگی و ارگونومی مطلوبی دارند. تودوزی‌های چرمی در قسمت‌های مختلف کابین و رودری‌ها هم از متریال مرغوبی بهره می‌برند.

بازگشت BYD و سانگ‌ یانگ با «گروه بهمن»

فضای بسیار مناسب پا و سر و تعبیه پورت‌های شارژ USB در ردیف عقب به‌علاوه دریچه تهویه اختصاصی هم میزان رفاه سرنشینان ردیف دوم بی‌وای‌دی سانگ پلاس را افزایش می‌دهد. فضای پشت صندلی‌های ردیف عقب نیز حدود ۵۷۴ لیتر ظرفیت دارد که پنج تا شش چمدان مسافرتی را به‌راحتی در خود جا می‌دهد.

نسخه پلاگین‌هیبرید سانگ‌پلاس به‌یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار و یک موتور الکتریکی برای تولید ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتون‌متر گشتاور مجهز است که نیروی حاصل از آن از طریق سیستم انتقال قدرت EHS مختص خودروهای برقی‌هیبرید به‌محور جلو منتقل می‌شود و توانایی شتاب‌گیری صفر تا صد ۸.۳ ثانیه‌ای را برای خودرو فراهم می‌کند. موتور بنزینی این خودرو بیشتر نقش ژنراتور و تامین‌کننده برق مورد نیاز جهت شارژ باتری ۱۸.۳ کیلووات-ساعتی را برعهده دارد.

بازگشت BYD و سانگ‌ یانگ با «گروه بهمن»

این ترکیب از موتور برقی و بنزینی درنهایت می‌تواند با مصرف بنزین ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، پیمایشی در حدود ۱۰۵۰ کیلومتر برای این کراس‌اوور چینی به‌ارمغان بیاورد که مشخصا ۱۱۰ کیلومتر آن درصورت فول‌شارژ بودن باتری‌ها بدون مصرف بنزین خواهد بود. امکان شارژ باتری این خودرو توسط برق خانگی وجود دارد و یک باک سوخت ۶۰ لیتری هم برای تامین انرژی موتور بنزینی در نظر گرفته شده است. خوشبختانه سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در عقب از نوع مستقل مولتی‌لینک است که هم می‌تواند هندلینگ خودرو را ارتقا بخشد و هم کیفیت سواری آن را از حالت خشکی دور کند.

بازگشت BYD و سانگ‌ یانگ با «گروه بهمن»

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به درِ صندوق برقی، سانروف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، نورپردازی کابین، کنترل هوشمند صوتی، سیستم اتصال DiLink، تنظیم برقی و گرمکن و سردکن صندلی‌های ردیف جلو، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوگانه، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای و جلو، کروزکنترل تطبیقی، اتوپارک، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، ترمز اضطراری خودکار، رادار کمکی در ترافیک، رادار تابلوخوان، هشدار حرکت بین خطوط و غیره اشاره کرد.

نمایش کوراندوهای وارداتی گروه بهمن در نمایشگاه مشهد

از دیگر محصولاتی که گروه بهمن با خود به نمایشگاه خودرو مشهد آورده بود، کراس‌اووری کره‌ای با نام سانگ‌یانگ کوراندو است که قرار است به‌صورت وارداتی و در دو نسخه تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل در بازار ایران عرضه شود. کوراندو وارداتی گروه بهمن، از یک طراحی جوان‌پسندانه و تهاجمی بهره می‌برد که اِلِمان‌هایی از سبک طراحی محصولات عرضه‌شده سانگ‌یانگ در ایران مانند تیوولی نیز در آن دیده می‌شود.در کابین این خودرو هم سبک طراحی نسبتا لوکس و استفاده از متریال باکیفیت در کنار امکانات مناسب را شاهدیم.

بازگشت BYD و سانگ‌ یانگ با «گروه بهمن»

کوراندو وارداتی به‌یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم مجهز است. این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT در نسخه تک‌دیفرانسیل به‌چرخ‌های جلو و در نسخه دودیفرانسیل به‌تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بازگشت BYD و سانگ‌ یانگ با «گروه بهمن»

مصرف سوخت ترکیبی کوراندو در حدود ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که به‌نسبت عملکرد قوی، مصرف سوخت مناسبی به‌شمار می‌آید. در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق مک‌فرسون استفاده شده و در محور عقب آن سیستم تعلیق مولتی‌لینک دیده می‌شود. این ترکیب سواری نرمی را برای کوراندو به‌ارمغان می‌آورد. درعین‌ حال، فاصله تا سطح زمین و سیستم تعلیق مناسب کوراندو، سبب بهبود عملکرد خودرو در مسیرهای ناهموار و جاده‌های شهری می‌شود.

بازگشت BYD و سانگ‌ یانگ با «گروه بهمن»

نسخه تک‌دیفرانسیل کوراندو در تیپ فول عرضه می‌شود و نسخه تمام‌چرخ‌محرک (AWD) آن با امکانات کمتری به‌بازار خواهد آمد. به‌طور مشخص امکاناتی نظیر رادار خط‌خوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروزکنترل تطبیقی و رانندگی خودکار بین خطوط از جمله امکاناتی است که در نسخه تک‌دیفرانسیل کوراندو دیده می‌شود؛ اما در نسخه دودیفرانسیل آن لحاظ نشده است. درعین ‌حال ۶ کیسه‌هوای ۱۰ ‌نقطه‌ای، رادار هشدار تغییر لاین، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف برقی، صندلی‌های برقی جلو با گرمکن، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، فناوری LED چراغ‌ها، رینگ آلومینیومی، شارژر بی‌سیم تلفن‌همراه، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، دوربین عقب، سنسور نور، سنسور باران، جلوآمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی و... از امکاناتی است که در هر دو نسخه کوراندوهای وارداتی دیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =